perjantai 26. helmikuuta 2016

Voiko lehtiin luottaa?

Eräs mies kertoi lukeneensa lehdestä jutun, mistä hän ei aivan tunnistanut omia kertomiaan juttuja.

Minulle kävi samoin armeijassa ollessani. Voitin varusmiehenä puolustusvoimainmestaruuden standardikivääri- lajissa. Olihan se huikeaa, kun  330:tä tarkimmasta varusmiehestä olin sen vuoden paras.

Ruotuväkilehden toimittaja kävi haastattelemassa minua. Haastattelu meni jotenkin näin.
Toimittaja: "tiesitkö voittavasi mestaruuden?".
Minä: "ei sellaista voi tietää, mutta ammuin viimeisissä harjoituksissa niin hyvän tuloksen, että tiesin, että jos ammun ennätykseni, niin saattaisin voittaa".
Toimittaja: "oletko harjoitellut paljon?".
Minä: "En. Ammuin varmaankin 300 laukausta".

Kuvaus minusta: "Ignatius ei ole turhan vaatimaton mies", on oikean suuntainen.

Alla kyseinen juttu.



Armeijassa ampumavalmentajanani toimiva sotilasmestari Malinen käveli Ylämyllyn paloaukealla vastaan kysyen: "sanoitko sie silleen". Minä vastasin: "en sanonut". Hän vastasi: "niin mie ajattelinkii", ja jatkoi matkaa.
















Kuvassa ei kyllä ole valittamista, kun kohde otetaan huomioon.


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti